Публікації
Монографії закордонні (1)
Статті фахові (4)
1. Nykyporets S. S., Stepanova I. S., Ibrahimova L. V., Boiko Y. V., Chopliak V. V. Diachronic analysis of lexical changes in the English language: the influence of sociolinguistic factors. Bulletin of Science and Education. Series «Philology». 2023. № 12(18). Pp. 27-41. https://doi.org/10.52058/2786-6165-2023-10(16)-330-342.
2. Nykyporets S. S., Kot S. O., Herasymenko N. V., Chopliak V. V., Kukharchuk H. V. Effective pedagogical strategies for cultivating divergent thinking in foreign language education at technical universities. Society and national interests. Series «Education/Pedagogy». 2024. № 6(6). Pp. 23-35. https://doi.org/10.52058/3041-1572-2024-6(6)-23-36.
3. Nykyporets, S. S., Melnyk O. D., Hadaichuk N. M., Derun, V. H., Chopliak, V. V. Neuropedagogical approach enhancing foreign language acquisition in non-linguistic higher education institutions «Актуальні питання у сучасній науці». Серія «Педагогіка». 2023. № 5. С.341-355. https://doi.org/10.52058/2786-6300-2023-5(11)-341-355
4. Nykyporets S. S. Chopliak V. V. Pedagogical strategies for cognitive empowerment: approaches to enhance analytical proficiency in technical university students. Grail of Science. 2023. № 31. P. 372-382. https://doi.org/10.36074/grail-of-science.15.09.2023.58.
Тези доповідей (2)
1. Chopliak V. V. Lexical innovations in the field of computer ergonomics: an analysis of emerging terminology. Матеріали LIII науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 20-22 березня 2024 р. Електрон. текст. дані. 2024. URL: https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fbtegp/all-fbtegp-2024/paper/view/19912.
2. Chopliak V. V. Modern approaches to teaching a foreign language in a technical university to students of computer science in the conditions of blended learning [Електронний ресурс] // Матеріали LII науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ, Вінниця, 21-23 червня 2023 р. – Електрон. текст. дані. – 2023. – Режим доступу: https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fbtegp/all-fbtegp-2023/paper/view/18027.